Vera - Färdig? ;oo

åååå jag vet inte vad jag ska skriva om -.- fast jag tror jag är färdig ^^ ni kan få läsa och se om de e bra xd

Egyptens religon

Innan man trodde på kristendomen,judendomen,islam mm.I Egypten trodde man på många olika gudar, ungifär som i hunduismen och buddismen. Men det viktigaste guden var Ra solguden. Ra sög upp egenskaper från andra gudar vilket gjorde honom till en huvudgud, och han åkte varje dag med sitt skepp över himlen med sin solskiva. Vilket då gjorde att han spred sol över jorden. Men på nätterna var han tvungen att kämpa mot den onda ormen Apep, som ville dra ner Ras skepp till mörkret så solen inte skulle gå upp nästa dag…  En ganska annorlunda sak i den Egyptiska religonen är att man brukade rita människo kroppar med djurhuvud.

haha bra? puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0